panfukillen!

Alla inlägg den 5 mars 2011

Av panfukillen - 5 mars 2011 17:53

Hejsan!

 

Nu har jag kommit hem jag har haft det jätte skönt..

Det har varit hur varmt som helst men här i Sverige ee det jätte kallt brr...

Just nu är jag ganska trött för jag har flygit hela natten och hela dan men jag gillar att flyga..

Men nu tror jag allt blir som vanligt jag bloggar och allt ställs till rätta...

Så här va min semester!

Vi flög från Arlanda till London där väntade vi på vårt andra plan sen gick vi på det gick mot Kapstaden..

När vi kom till Kapstaden flög vi till johannesburg där sov vi en natt..

Dagen efeter flög vi till Zambia(Livingstone)..

Vi fick skjus till vårt hotell...

Dagen efteer åkte vi på Safari i Botswana vi såg elefanter,krokodiler,flodhästar,apor,fåglar,bockar
,vildsvin och massor av fler djur..

I den National parken vi va i fanns det 154 000 elefanter det va elefanter över allt..

Dagen efter det åkte vi till Victoria Fallen som ee världesn största fall..

Det va jätte stort och det kom jätte mycke vatten från fallen..

Dagen efter deet flög vi till Johannesburg sen vidare till Port Elizabeth där hämtade vi vår hyrbil och åkte till Jeffreys Bay..

Där var vi några dagar och badade och solade..

Sen åkte vi till Plettenberg Bay kan verkligen rekomendera det till er som nån gång resrer i Afrika..

Här ee en lägenhet där man fixar fruktos och sånt själv men den ee jätte fin http://www.countryroads.co.za/view.php?cid=2571 så åker ni dit så rekomenderar jag det här stället verkligen..

Så finns det en jätte bra matkedja i Sydafrika den heter Spur dom har jätte god mat rekomenderar verkligen sPUR.

Klicka här för att komma dit http://spur.co.za/Home

Sen åkte vi till Hermanus ett bra ställe man kan bo på kommer här http://www.thepottingshedguesthouse.co.za/.

Sen åkte vi till ett ställe som heter Paarl som ligger i vin distrikten utanför Kapstaden..

Där finns ett jätte mysigt ställe som hetetr Skinkikofi klicka här http://www.skinkikofi.co.za/..

Sen var vi i Kapstaden dom sista nätterna här kommer ett bra hotell där..

http://www.bookin1.com/bookingEngine/new_stage1.jsp?id=RITZSA&src=hotelier&ref=africansky.

Sammanlagt var vi borta i tre veckor..

Snart ska jag min familj mormor och morfar farmor och farfar titta på bilder och film från semestern..

Men skulle du ååka till Sydafrika ni skulle inte ångra er..

Så nu har jag get er tips oc skrivit lite..

Imorrn kanske jag kan skriva för har lit eläxor hihih..

Hejdå//Jonte

 

Presentation


Tja!
Nu kommer jag blogga igen nu är min glöd tillbaka;)

Panfu reklam!

Fråga mig

74 besvarade frågor

Omröstning

Är ni guldpanda på panfu?
 Ja
 Nej
 Vad är det?

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Chattbox inte nåt taskigt bara!

RSS

Besöksstatistik

Gästbokinlägg

Min mix-pod!

Min blogg klocka

Pekare!

Cute Panda

Ovido - Quiz & Flashcards